Monday 12 August 2013

~Serikandi Negara~

Salam dedikasi untuk adik-adik SCIPP!!!


Alhamdulillah, rasa bertuah dan beruntung sbb dapat berprogram bersama adik-adik yang dikategorikan sbg pelajar cemerlang. Umpama bermimpi di siang hari bila berdepan dengan adik-adik, berkongsi cerita dan rasa, serta bersama menempuh hari-hari yang begitu singkat. Saya katakan ini adalah mimpi kerana saya berdepan dengan adik-adik yang amat cemerlang dalam bidang akademik. Time Pak Salam berucap kat depan atau bg taklimat kat depan, ada ketika Pak Salam menggunakan perumpaan yang bagi saya susah untuk kita lengkapkan ayatnya. Namun, adik-adik telah membuatkan saya teruja apabila setiap kata Pak Salam, adik-adik dapat memahaminya dengan mudah, bahkan dapat pula menyambung perumpaan yang sengaja Pak Salam “gantung”. HEBAT!!!

                Namun, bagi saya, masa yang diberikan iaitu 2 hari 1 malam begitu singkat untuk adik-adik mengungkap pengertian sebenar “sukarelawan” dalam konteks ko-kurikulum. Adik-adik umpama permata yang belum digilap. Apabila digilap, Insya’Allah mampu menjadi insan yang lebih hebat yang mempunyai personaliti terbilang, akademik yang cemerlang.


                Pape pun, terima kasih diucapkan kpd adik-adik kerana telah berjaya melaksanakan kem tersebut. Salam penghargaan juga kerana adik-adik telah memberi peluang kpd kami untuk mendidik adik-adik walau hanya seketika. Ampun maaf dipinta andai terkasar bahasa, terlebih gurauan, terlanjur kata. SCIPP THE BEST!!!!

No comments:

Post a Comment